مقالات آرشیو خبر ها
اگر می خواهید معنی ذهنیت قهرمانی را بفهمید ، بازی یوونتوس و ناپولی را  ببینید!

اگر می خواهید معنی ذهنیت قهرمانی را بفهمید ، بازی یوونتوس و ناپولی را ببینید!

بیایید صادق باشیم، بازی یوونتوس و ناپولی ناامید کننده بود، همه انتظار داشتند که نمایش یوونتوس آرنا چشم نواز باشد و پائولو دیبالا و گونزالو ایگواین فرصت های گلزنی بیشماری ایجاد کنند، اما در عوض تا دقیقه ی 88 حس کردیم که حق با کارلو کونتی بوه است، بهتر بود می رفتیم فستیوال موسیقی سانرمو را نگاه می کردیم. نه شوتی، نه واکنشی و هیچ کدام از دو تیم به اندازه ی کافی حمله نمی کردند. تنها دو شانس مسلم گلزنی در کل بازی بود که یکی با دخالت معجزه آسای بونوچی به بیرون رفت و یکی هم شوت پای چپ دیبالا که از بالای دروازه خارج شد.

 

می توانیم بگوییم که جنگ تاکتیکی بین آلگری و ساری چشم گیر بود، اما وقتی اینقدر هیجان داشتیم دنبال چیز دیگری بودیم. هیچ کدام از دو تیم فانتزی ای که مائوریتزیو ساری قبل از بازی ذکر کرده بود را نشان ندادند، اما چیزی که از نبرد این دو تیم یاد گرفتیم این بود که اگر مسابقه متعادل باشد، یوونتوس بازی را خواهد برد و اتفاقا این درس بزرگی هم هست.

 

به دو دربی که اخیرا در یوونتوس آرنا انجام شده فکر کنید. بانوی پیر هر دو پیروزیش را در آخرین دقیقه با گل های پیرلو در فصل قبل و خوان کوادرادو در این فصل به دست آورد. عینا همین اتفاق هم  برابر ناپولی افتاد.

 

آیا این ها تصادفی است؟ خیر.

 

این ذهنیت پیروزی یوونتوس است که تفاوت ها را رقم می زند و وقتی هم خودش را نشان می دهد که بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج داشته باشند، در بازی که می تواند برای کل فصل تعیین کننده باشد.

 

وقتی در مورد این ذهنیت صحبت می کنیم چیزی نیست که آلگری و یا کونته وارد تیم کرده باشند، چیزی است که باشگاه از قبل داشته است و به تاریخشان تعلق دارد. گل سیمونه زازا سنگین و مهم بود، اما وقتی بازی را آنالیز کنیم، باید بپذیریم که بسیار متعادل بود. قرار بود یک مسابقه ی 0‐0 کلاسیک باشد، تا وقتی که ذهنیت قهرمانی یوونتوس و زازا خودش را نشان داد.

 

جیجی بوفون، نه تنها بهترین دروازبان تاریخ است، بلکه به عنوان یک نظاره صادق و جدی اعتراف می کند که ناپولی مستحق باخت نبود.

 

صداقت کاپیتانی باید برای آن کارشناس هایی که بیهوده تلاش می کردند که به ما توضیح دهند که یوونتوس چون بیشتر به دنبال پیروزی بود لایقش بود، غافلگیر کننده باشد، اما یک حقیقت دیگر وجود دارد، همان طور که بوفون گفت:

 

شما می توانید بدون اینکه از رقیبتان بهتر باشید هم ببرید. این اصلا جنایت نیست، اتفاقا برعکس، گاهی، نشاندهنده ی شایستگی شماست.

 

از کالچومرکاتو


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: